Bokningsregler & Priser

Bokning sker via e-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. alternativt kontakt med ansvarig för samlingslokalen.

För lättare hantering ber vi dig ange namn, lägenhetsnummer/portnummer, ändamål samt telefonnummer.

Lediga tider finner du här.

Här på hemsidan kan du även finna en inventarielista i ett separat dokument.

Tillträde

Du får tillträde till samlingslokalen från klockan 13.00 hyresdagen till kl 12.00 nästkommande dag.

Avgiften är 500 kr/dygn, detta gäller fredag, lördag samt dag före röd dag och 250 kronor för söndag- torsdag.

Önskar du hyra lokalen under en kortare period för t.ex. barnkalas finns det möjlighet att hyra den ex.vis mellan kl 13.00- 17.00, för en kostnad på 250 kronor.

Avgiften/hyran för samlingslokalen kommer att debiteras via HSB på samma avisering som avgiften för lägenheten. Så på din nästkommande avisering får du med även denna hyreskostnad.

Depositionsavgiften är 1000 kr, och erläggs vid bokning av samlingslokalen. Vid avbokning senare än 14 dagar innan bokat datum kommer hyresavgiften för lokalen att debiteras via HSB.

Efter godkänd kontroll efter användandet av samlingslokalen återfås depositionsavgiften.

En enklare musikanläggning finns i lokalen.

En 60" Full HD Smart TV finns att låna mot en extra deposition på 1000:-.

I Samlingslokalen finns även tillgång till Wifi.

Ordningsregler

Samlingslokalen får endast hyras av medlemmar i Brf Docenten.

Extern uthyrning prövas av Fritidskommitén från fall till fall och blir det godkänt gäller särskild prislista.

Om någon minderårig använder samlingslokalen, är målsman ansvarig under hela hyresperioden, och att samtliga regler efterföljs.

Hyresgästen ansvar fullt ut för uppkomna skador under hyresperioden och blir ersättningsskyldig för eventuella reparationskostnader alternativt köpa nytt.

Hyresgästen ansvarar för att närliggande grannar ej blir störda och att allmän ordning upprätthålls.

Med hänsyn till dina grannar skall det vara tyst från kl: 01.00 fredag- lördag samt kl 23:00 söndag- torsdag.

Det ska vara städat utanför lokalen när du lämnar den på kvällen/natten, ev flaskor, burkar, fimpar och utbrunna marschaller skall vara bortplockade.

Städning samt annan viktig information

Hyresgästen ansvarar för att det är ordentligt städat vid avslutad hyresperiod av samlingslokalen.

  • Diska och ställ in använt porslin samt övriga köksredskap
  • Torka ur kyl & frys
  • Torka av köksbänkar samt andra gemensamma ytor
  • Dammsug och våttorka golven i samtliga utrymmen
  • Se till att toaletterna är städade och fräscha
  • Bord och stolar skall torkas av och ställas tillbaka på sina vagnar
  • Töm soporna, nyckel till soprummet i nr 18 finns på nyckelknippan
  • Städa utanför lokalen, t.ex. fimpar, flaskor/ burkar, utbrända marschaller

Du finner städmaterial i städskrubben vid toaletterna.

För att hålla inventarier och lokalen i ordning är det mycket viktigt att du meddelar oss, om något har gått sönder eller inte fungerar tillfreds under hyresperioden.

Nödutgången på baksidan vid toaletterna skall endast öppnas vid livsfara.

För att använda ventilationen aktiverar ni timern som finns på väggen bredvid en förrådsdörr (en liten vit dosa). Den är aktiv i 240 minuter.

//Fritidskommittén

Den här webbplatsen använder "cookies" för vissa funktioner. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies.